OOP Nesne Yönelimli Programlama nedir?

OOP yani Nesne yönelimli programlama(Obejct Oriented Programming) birnevi karmaşık olan hayatı bir düzene disipline sokma deyiminin yazılım için geçerli olan hali; genelde ilk duyduğumuzda hadi be ordan diyesimiz geliyor.

Kullanıldığında veya mantığını anlanıldığında ise bu harika birşey diyoruz peki bu OOP nedir, ne işe yarar, bukadar popüler olduğuna göre eminim bir katkısı vardır diye düşünüyorsunuzdur umarım. detaylı bir şekilde tekniğe boğulmadan sizide OOP'a fransız bırakmadan anlatmaya çalışacağım.

ilk olarak ön yargılarımızı bir kenara koyalım bu makaleyi okuyorsanız eğer ihtimalleri hesaplayacak olursak yazılım okuyor olabilir, yazılım dünyasına merakınız olabilir yada iş başvurularınızda duyduğunuz ve aranılan bir özellik olduğu için burdasınız evet aslında şanslı olduğunuzu düşünün çünkü çok doğru yerdesiniz eğer yazılımdan ekmek yemek istiyor kurumsal bir şirkette çalışmak istiyorsanız OPP kesinlikle karşınıza çıkacak ilk konulardan birisi iştahınız kabardı dimi uzatmadan hemen konuya geçelim.

OPP nesne yönelimli programlama ile yaptığımız en güzel olay class'lar ile çalışarak bir projede kullandığımız modülü(kütüphane) başka bir projede kullanabiliyoruz. daha da güzeli ki bence burası en tatlı olanı projenize başka bir yazılım üstadının kütüphanesini ekliyebiliyorsunuz. bu aynı wordpress'te eklenti eklemek gibi düşünün yazmışlar al kullan işte.

bu biraz ezbere gitmek gibi oldu ama sizin send apiye veya facebook,twitter logine veya google analitik gibi uygulamaları projenizle birleştirmek istiyorsunuz bunlar için hazır kütüphaneler claas'lar mevcut ben hazır kullanmaya karşıyım fakat bunları kullanırken kendinizin geliştiğini göreceksiniz. çünkü kullanım klavuzu ile yayınlanıyor olmaları nerede ne kullanacağımızı bize söylüyor ve bizde bunlara bakarak bak bu değerler böyle geliyor bu api bize şunları sağlar diyebiliyoruz.

Nesneye yönelik programlama da 3 temel yapı üzerine durulur. Bunlar :

Veri Soyutlama, Kalıtım, Çok Biçimlilik

Çatısını ise sınıf (class) ve nesne (object) ile barındırır. Sınıf nesneyi tanımlayan bir veri türüdür denilebilir. Nesne ise bir sınıftan türettiğimiz ve onun özelliklerini taşıyan bir modeldir ve daha sonra tekrar tekrar kullanılacak olan parçalardır.

Karmaşık gibi ama hemen bu kuruntuyu çürütelim neden mi OOP nesne yönelimli programlamadır ve bize hayal değil gerçek dünyayı baz alarak çalışmamızı sağlar. bir örnekle OPP'un nekadar basit olduğunu görmüş olacaksınız. Örneğimiz gelsin

Sınıf ve Nesne dedik bunları gerçek hayatla bağdaştıralım hemen sınıf bir ev olsun içindeki eşyalarda nesne ki zaten öyle değil mi gördünüz mü hiç karmaşık değil yazılım olarak örneğinide verelim

public class ev { 
  var $su="alacağı değer" 
  var $bardak ="alacağı değer" 
  public function ic(){ return bardak+su; } 
}

Örnekte bir api gibi kullanmaya çalıştım "var $su" ile su değişkenine bir değer verip ic fonksiyonunu çalıştırdığımızda evde su içmiş olacağız. İşte OOP işte Nesne yönelimli programlama hayatta her eşya birer nesne ve her nesne bir değer taşır o değerleri eş değer yaptığımızda orantılı bir sonuç çıkar.

Umarım güzel bir anlatım olmuştur faydalı olması dileğiyle. OPP Gerçeğin aynası(nesnesi) olması dileğiyle 

Hoşgeldiniz, Ben İsmail Gültekin
Yazılım Mühendisi & Marka Direktörü

Yazılım Uzmanlığı ve Direktörlüğü konusunda 9 yılı aşkın süredir Türkiye'de Kurum ve Tüzel kişilere; Yön verme, Yücelik Sağlama ve Büyüme gereksinimlerinden doğan Yazılım ihtiyaclarına çözümler sunmaktayım.

Kurum olarak; Bankalar, Kanallar, Hastaneler, Belediyeler, Kamu ve bakanlıkların yanı sıra Tüzel kişilerde Sanatçılar, Yönetmenler, Belediye başkanları ve firma sahiplerine projelerinde hizmet veriyorum.

Yarışma organizasyon yazılımlarının algoritma geliştiricisi ve yaratıcısı olarak anılmaktayım. Aynı zamanda Türkiyenin en büyük Sosyal Sorumluluk Projelerinden biri olan Haydi el ele'ninde kurucusuyum

İletişim Bilgilerim

Faydalı bir projede görüşmek dileğiyle..

  • akinismailgultekin@gmail.com
  • İstanbul/Mecidiyeköy
  • 0212- 217 99 88
  • Ad/İsmail Gültekin
  • Doğum Tarihi/01, 12, 1988
  • website/www.ismailgultekin.com.tr

Mesaj Bırakın

Teşekkürler Mesajınız iletildi En kısa Zamanda geri dönüş yapacağım.

Bir problem oluştu lütfen tekrar deneyin

Tüm alanları eksiksiz Doldurun.

Özgeçmiş

Sonrakini Gör/Önceki Sayfa

Kurumlar

  • İstanbul Ajans Medya Marka Direktörü
    2014 - 2015

    İstanbul ajans medya Marka direktörü olarak web/kreatif projelerini Yönetmen Mustafa Önen önderliğinde Gerçekleştirdik.

  • İamistanbul.tv Yazılım şefi/Algoritma uzmanı
    2012 - 2014

    İamistanbul.tv videolu şehir portalı projesinde Ünlü Yönetmen Mustafa Mayadağ önderliğinde Yazılım/Algoritma uzmanı olarak görev aldım

  • BirNC Yazılım Şefi
    2011 - 2012

    birnc.com birNC yazılım firmasında yazılım şefliği görevini üstlendim

Becerilerim

  • Proje Kordinatörlüğü 96%

  • NodeJs 76%

  • HTML5/CSS3 92%

  • Php Codeigniter 98%

  • Social Ağ 87%

Sağladığım Hizmetler

  • Linux
  • Coding
  • Responsive
  • Planing
  • Codeigniter Web
  • NodeJS, Javascript, Jquery

Yaptığım Yarışmalar

  • Senaryo Yarışması
    2013 - 2014

    Jüriliğini Ömür gedik, Yüksel Aytuğ Hıncal uluç Gibi isimlerin Yaptığı senaryo yarışmasının Yazılım ve algoritmasını Üstlendim

  • Hip-Hop Yarışması
    2012 - 2013

    Türkiyede gençlerin popüler dinlediği müzik yarışması büyük bir yankı yapmıştı Yazılım ve algoritmasını üstlendim